Schadeherstel of spuitwerk:
Autoschade? Wat te doen als eerste:
- Meld de schade bij uw verzekering; In alle gevallen van autoschade moet u een Europees schadeformulier invullen, welke getekend moet worden door betrokken partijen. Meld je schade zo spoedig mogelijk aan uw tussenpersoon, verzekeraar of leasemaatschappij.
- Meld de schade bij ons; U meldt uw schade telefonisch, via het contactformulier op deze site of u komt langs bij ons zodat we de auto ook kunnen bekijken.
- Mail of breng of de volgende documenten;
1) Kentekenkaart of kenteken bewijs deel 1 & 2
2) Groene kaart.
- Als u casco verzekerd bent of geen schuld heeft aan de schade kunnen wij of u een afspraak met de verzekering inplannen wanneer de schade-expert langs komt bij ons om de schade op te nemen en ons taxatie rapport door te nemen. Het is dan van belang dat u de auto een 1/2 dag van te voren brengt zodat wij een taxatie rapport kunnen opmaken.
Wij taxeren de schade
Als u uw auto brengt zullen we direct de schade taxeren. Als de schade niet gedekt wordt door uw verzekering of u kunt het niet verhalen op de tegenpartij, hoort u direct wat de kosten zijn van de reparatie. Als u de kosten zelf moet betalen kunt u ervoor kiezen gebruik te maken van gebruikte onderdelen. Hiermee kunt u veel geld besparen. Als de schade wel gedekt wordt door de verzekering zal in veel gevallen een expert van de maatschappij de schade taxeren.
Taxatie door schade-expert van de verzekeraar
Indien de kosten worden gedekt door een verzekeraar zal in veel gevallen een expert een schade rapport opmaken. Wij zullen dit voor u regelen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het door alle verzekeraars erkende Audatex-systeem. In de meeste gevallen gebeurt dit binnen 1 of 2 dagen na de schademelding.
Gratis vervangend vervoer
Indien gewenst ontvangt u van ons gratis vervangend vervoer, ongeacht uw type verzekering of de schuldvraag van het ongeluk. U betaalt alleen de verbruikte benzine. Zo blijft u mobiel.
Start van de reparatie
We zullen de reparatie starten nadat we de kosten van de autoschade hebben afgestemd met de betalende partij. Dit kunt u zijn, als eigenaar van de auto, maar ook een lease- of verzekeringsmaatschappij. Zodra er toestemming is van alle betrokken partijen beginnen wij met het herstel van de autoschade.
Herstelproces
Als u belangstelling heeft voor het reparatieproces vertellen wij graag het herstelproces.
Aflevering
Als u uw auto brengt voor reparatie maken wij een afspraak wanneer deze weer klaar is. Wij zullen u bellen als u uw auto daadwerkelijk kunt ophalen.
Betaling
Als u een Casco-verzekering heeft kunnen wij een acte van cessie opmaken. Samen met het schaderapport sturen wij dit op naar uw verzekering, die het schadebedrag aan ons zal betalen. U heeft er geen omkijken naar.
Als u niet Casco verzekerd bent moet u de schade zelf betalen. Als u de schade kunt verhalen op de tegenpartij zal de verzekering het schadebedrag uitkeren als alle administratieve procedures zijn afgehandeld.
Omdat u waarschijnlijk niet vaak met deze situatie te maken heeft kunnen wij ons goed voorstellen dat u toch nog vragen heeft. Aarzel niet om te bellen of langs te komen. Wij zullen graag al uw vragen beantwoorden. U kunt natuurlijk nu ook het contactformulier invullen met uw vragen. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk reageren.